16. 9. 2024

    Toyota Corolla Verso je střední MPV které Toyota vyráběla v letech 1997-2009. Po třech generacích byl prodej pod tímto názvem zrušen a nástupcem se stalo novější MPV prodávané pod názvem Toyota Verso 2009-2018.
    Když jsme před třemi lety vybírali auto pro šestičlennou rodinu, Toyota Verso přicházela v úvahu jen v prvním kole. Čtvrtá generace Toyoty Verso ale stojí za podrobnější prozkoumání.
    Toyota Verso

    Konstruktéři udělali na autě 470 vylepšení, z toho 60 procent viditelných a 40 procent zaměřených na pohodlí cestování. Design pokračuje v trendu, který začal modelem Auris.

    Na Verse se změnila především přední maska ​​se širokou dolní mřížkou chladiče a větším znakem Toyota umístěným níže oproti předchůdci. Design auto opticky rozšiřuje, ale nedělá z něj kachnu, co mi přijde sympatické.

    Toyota VersoToyota Verso

    Zepředu je generační rozdíl jasně patrný, zezadu ne. Bílá barva Versu sluší.

    Aerodynamicky tvarované zpětná zrcátka s integrovanými směrovkami nahradila původní obdélníková. Při pohledu zezadu zkuste najít tři rozdíly od předchozího modelu, ale uvidíte pouze jeden, a to chromovou lištu nad tabulkou s evidenčním číslem.

    Výběr barev rozšířila perleťově bílá, světle modrá a nepřehlédnutelná sytě modrá.

    Změny nebijí do očí

    Více inovací slibovali výrobci v interiéru. Nejsou to však změny bijící do očí, ale doplňky jako ozdobné chromové lišty a tu a tam nová povrchová úprava. Pohráli si i s ergonomií tlačítek a řadicí páku posunuli blíže k volantu.

    Ceny na českém trhu

    Toyota VersoToyota Verso

    1.6l Valvematic 6 M/T – Power – 399 900 Kč
    2.0l D-4D DPF 6 M/T – Power – 449 900 Kč
    1.6l Valvematic 6 M/T – Active – 419 900 Kč
    1.8l Valvematic 6 M/T – Active – 439 900 Kč
    1.8l Valvematic Multidrive S – Active – 479 900 Kč
    2.0l D-4D DPF 6 M/T – Active – 474 900 Kč
    2.2l D-CAT 6 A/T – Active – 534 900 Kč
    1.8l Valvematic 6 M/T – Style – 509 900 Kč
    1.8l Valvematic Multidrive S – Style – 549 900 Kč
    2.0l D-4D DPF 6 M/T – Style – 544 900 Kč
    2.2l D-CAT 6 A/T – Style – 604 900 Kč

    V praxi jsme ocenili odhlučnění interiéru od motoru a nižší aerodynamický hluk ve srovnání s předchůdcem. Díky nízké postavě vždy otestujeme nastavování sedačky řidiče, v tomto případě je nepraktické, protože při zvedání se mění úhel sklonu opěradla a ten musíme následně korigovat.

    Střední stupeň výbavy by už snesl i elektrické nastavování sedadla. Měkké řízení předchozí generace vyřešil nový software elektrického posilovače ai díky úpravám přední nápravy je odezva řízení nyní přesnější.

    V ukázkovém systému sklápění sedadel lze druhou řadu posouvat v rozsahu až 195 mm, prostor pro kolena tam určitě nechybí, právě naopak, představuje vrchol ve třídě.

    Samostatná sedadla ve druhé i třetí řadě se dají sklopit do roviny s dnem kufru bez vyjmutí opěrek hlavy. Manipuluje se s nimi snadno jednou rukou a zatažením madla vedle hlavové opěrky.

    Skromnější objem zavazadlového prostoru v sedmimístné verzi vzroste po sklopení třetí řady ze 155 na 440 litrů.

    Vsadili na dvoulitr

    Nabídka motorů zůstala při dvou benzinových a dvou dieselových. Benzínová 1,6 s výkonem 132 koní a průměrnou spotřebou 6,6 l / 100 km je vybavena manuální šestistupňovou převodovkou, druhý z nabídky s objemem 1,8 l, výkonem 147 koní a spotřebou 6,8 l / 100 km je ve vyšších výbavách dostupný i s upravenou automatickou převodovkou Multidrive.

    Toyota Verso 

    Střední výbava Active zahrnuje multimediální systém Toyota Touch s šestipalcovou plnobarevnou dotykovou obrazovkou. Kromě již standardních funkcí zobrazuje obal hudebního alba ze zařízení iPod.

    Úpravy mají přinést lepší charakteristiku řazení a růst otáček v souladu se zrychlováním vozidla.

    Z naftových pohonných jednotek 2,2 l D-CAT (150 koní) a 2,0 l D-4D (124 koní) věnoval výrobce pozornost hlavně té druhé. Jelikož v Toyotě vědí, že dvoulitry jsou v dané třídě nejžádanější, upravili svůj motor tak, že splňuje emisní normu Euro 5, ve standardní výbavě má ​​filtr pevných částic a jeho spotřeba klesla na 4,9 l/100 km.

    Tento motor dodávají se šestistupňovou manuální převodovkou a maximální točivý moment 310 Nm dosahuje v rozsahu 1600 až 2400 ot. / Min. Po testovací jízdě můžeme potvrdit tah motoru od nízkých otáček i akustickou pohodu, přestože se klepotavý zvuk neztratil.

    Převody pasovaly na dálnice a na klikaté cesty stačily také. Dosaženou spotřebu 6,6 l na 100 km považujeme za výbornou vzhledem k nezaběhnutému motoru a dálnici s výrazným stoupáním.

    Ke každé výbavě přidali

    Tři stupně výbavy od základní Power přes Active po nejvyšší Style nabízejí více ve srovnání s předchůdcem.

    Do standardní výbavy základního stupně Power přibyly přední mlhovky, funkce opožděného vypínání světlometů Follow me home (konečně) a elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka s vyhříváním.

    Do výbavy Active přidali elektrické sklápění zpětných zrcátek, chromované doplňky, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, 16 palcové dvoubarevné ráfky a multimediální systém Toyota Touch se zadní parkovací kamerou.

    Toyota Verso 

    Takhle to má vypadat. Samostatná sedadla zaklopené do roviny s dnem kufru a zadní plato schované pod podlahou.

    Nejvyšší stupeň obohatila kůže v interiéru, bezklíčový vstup se startováním tlačítkem, dvouzónová automatická klimatizace, 17 palcové disky a xenonové světlomety. Další doplňky a systémy jsou za příplatek nebo součástí zvýhodněných paketů.

    Například paket Family zahrnuje 7 sedadel, hlavové airbagy pro třetí řadu sedadel a je dostupný od verze Active za 700 eur.

    Toyota Verso je na trhu přes deset let a nejvíce (410 tisíc) kusů se prodalo z druhé generace v letech 2004 až 2009. Třetí generace měla v průměru nejslabší prodej. Krize, rostoucí konkurence a náročnější zákazníci mění pravidla hry, na které je nové Verso ochotno přistoupit se startovní cenou od 16 990 €.

    První dojem

    :: Vyvážený střízlivý vzhled
    :: Drobné změny v interiéru
    :: Vyšší posez za volantem s výraznější boční oporou
    :: Nepraktické nastavování sedadla řidiče
    :: Výborné odhlučnění
    :: Posilovač řízení má přesnější odezvu
    :: Slušné odkládací prostory
    :: Velký prostor na kolena v druhé řadě
    :: Výborný systém sklápění sedadel do roviny s dnem kufru
    :: Vylepšený dieselový motor má dobrou spotřebu
    :: Málo designových inovací ve funkčních ovládacích prvcích

    Technické parametry
    Rozvor náprav (mm)2780
    Délka (mm)4460
    Výška (mm)1620/1630 (s 17“ koly)
    Šířka (mm)1791
    Přední převis (mm)930
    Zadní převis (mm)750
    Výška vnitřní (mm)1260/1220 (s panoramat. střechou)
    Zavazadlový prostor (mm) délka / šířka / výška1575/1585/765

     

    zdroj: magazin.automodul.cz

    Testy , Toyota Verso (2009-)

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    Coinbase- Směnárna, Cryptoburza

    Nakupte nebo obchodujte s Kryptoměnami.

    Při registraci přes můj affiliate link, získáte 10 USD zdarma, pokud vložíte/nakoupíte nad 100 USD.

    affiliate link