
Konstruktéři udělali na autě 470 vylepšení, z toho 60 procent viditelných a 40 procent zaměřených na pohodlí cestování. Design pokračuje v trendu, který začal modelem Auris.
Na Verse se změnila především přední maska se širokou dolní mřížkou chladiče a větším znakem Toyota umístěným níže oproti předchůdci. Design auto opticky rozšiřuje, ale nedělá z něj kachnu, co mi přijde sympatické.
Zepředu je generační rozdíl jasně patrný, zezadu ne. Bílá barva Versu sluší.
Aerodynamicky tvarované zpětná zrcátka s integrovanými směrovkami nahradila původní obdélníková. Při pohledu zezadu zkuste najít tři rozdíly od předchozího modelu, ale uvidíte pouze jeden, a to chromovou lištu nad tabulkou s evidenčním číslem.
Výběr barev rozšířila perleťově bílá, světle modrá a nepřehlédnutelná sytě modrá.
Změny nebijí do očí
Více inovací slibovali výrobci v interiéru. Nejsou to však změny bijící do očí, ale doplňky jako ozdobné chromové lišty a tu a tam nová povrchová úprava. Pohráli si i s ergonomií tlačítek a řadicí páku posunuli blíže k volantu.
Ceny na českém trhu1.6l Valvematic 6 M/T – Power – 399 900 Kč |
V praxi jsme ocenili odhlučnění interiéru od motoru a nižší aerodynamický hluk ve srovnání s předchůdcem. Díky nízké postavě vždy otestujeme nastavování sedačky řidiče, v tomto případě je nepraktické, protože při zvedání se mění úhel sklonu opěradla a ten musíme následně korigovat.
Střední stupeň výbavy by už snesl i elektrické nastavování sedadla. Měkké řízení předchozí generace vyřešil nový software elektrického posilovače ai díky úpravám přední nápravy je odezva řízení nyní přesnější.
V ukázkovém systému sklápění sedadel lze druhou řadu posouvat v rozsahu až 195 mm, prostor pro kolena tam určitě nechybí, právě naopak, představuje vrchol ve třídě.
Samostatná sedadla ve druhé i třetí řadě se dají sklopit do roviny s dnem kufru bez vyjmutí opěrek hlavy. Manipuluje se s nimi snadno jednou rukou a zatažením madla vedle hlavové opěrky.
Skromnější objem zavazadlového prostoru v sedmimístné verzi vzroste po sklopení třetí řady ze 155 na 440 litrů.
Vsadili na dvoulitr
Nabídka motorů zůstala při dvou benzinových a dvou dieselových. Benzínová 1,6 s výkonem 132 koní a průměrnou spotřebou 6,6 l / 100 km je vybavena manuální šestistupňovou převodovkou, druhý z nabídky s objemem 1,8 l, výkonem 147 koní a spotřebou 6,8 l / 100 km je ve vyšších výbavách dostupný i s upravenou automatickou převodovkou Multidrive.
Střední výbava Active zahrnuje multimediální systém Toyota Touch s šestipalcovou plnobarevnou dotykovou obrazovkou. Kromě již standardních funkcí zobrazuje obal hudebního alba ze zařízení iPod.
Úpravy mají přinést lepší charakteristiku řazení a růst otáček v souladu se zrychlováním vozidla.
Z naftových pohonných jednotek 2,2 l D-CAT (150 koní) a 2,0 l D-4D (124 koní) věnoval výrobce pozornost hlavně té druhé. Jelikož v Toyotě vědí, že dvoulitry jsou v dané třídě nejžádanější, upravili svůj motor tak, že splňuje emisní normu Euro 5, ve standardní výbavě má filtr pevných částic a jeho spotřeba klesla na 4,9 l/100 km.
Tento motor dodávají se šestistupňovou manuální převodovkou a maximální točivý moment 310 Nm dosahuje v rozsahu 1600 až 2400 ot. / Min. Po testovací jízdě můžeme potvrdit tah motoru od nízkých otáček i akustickou pohodu, přestože se klepotavý zvuk neztratil.
Převody pasovaly na dálnice a na klikaté cesty stačily také. Dosaženou spotřebu 6,6 l na 100 km považujeme za výbornou vzhledem k nezaběhnutému motoru a dálnici s výrazným stoupáním.
Ke každé výbavě přidali
Tři stupně výbavy od základní Power přes Active po nejvyšší Style nabízejí více ve srovnání s předchůdcem.
Do standardní výbavy základního stupně Power přibyly přední mlhovky, funkce opožděného vypínání světlometů Follow me home (konečně) a elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka s vyhříváním.
Do výbavy Active přidali elektrické sklápění zpětných zrcátek, chromované doplňky, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, 16 palcové dvoubarevné ráfky a multimediální systém Toyota Touch se zadní parkovací kamerou.
Takhle to má vypadat. Samostatná sedadla zaklopené do roviny s dnem kufru a zadní plato schované pod podlahou.
Nejvyšší stupeň obohatila kůže v interiéru, bezklíčový vstup se startováním tlačítkem, dvouzónová automatická klimatizace, 17 palcové disky a xenonové světlomety. Další doplňky a systémy jsou za příplatek nebo součástí zvýhodněných paketů.
Například paket Family zahrnuje 7 sedadel, hlavové airbagy pro třetí řadu sedadel a je dostupný od verze Active za 700 eur.
Toyota Verso je na trhu přes deset let a nejvíce (410 tisíc) kusů se prodalo z druhé generace v letech 2004 až 2009. Třetí generace měla v průměru nejslabší prodej. Krize, rostoucí konkurence a náročnější zákazníci mění pravidla hry, na které je nové Verso ochotno přistoupit se startovní cenou od 16 990 €.
První dojem
:: Vyvážený střízlivý vzhled
:: Drobné změny v interiéru
:: Vyšší posez za volantem s výraznější boční oporou
:: Nepraktické nastavování sedadla řidiče
:: Výborné odhlučnění
:: Posilovač řízení má přesnější odezvu
:: Slušné odkládací prostory
:: Velký prostor na kolena v druhé řadě
:: Výborný systém sklápění sedadel do roviny s dnem kufru
:: Vylepšený dieselový motor má dobrou spotřebu
:: Málo designových inovací ve funkčních ovládacích prvcích
Rozvor náprav (mm) | 2780 |
---|---|
Délka (mm) | 4460 |
Výška (mm) | 1620/1630 (s 17“ koly) |
Šířka (mm) | 1791 |
Přední převis (mm) | 930 |
Zadní převis (mm) | 750 |
Výška vnitřní (mm) | 1260/1220 (s panoramat. střechou) |
Zavazadlový prostor (mm) délka / šířka / výška | 1575/1585/765 |
zdroj: magazin.automodul.cz