Verso patří ve třídě kompaktních rodinných minivanů spíše ke kratším. Se svými 446 centimetry délky zaostává asi o 10 centimetrů za Renaultem Grand Scénic nebo Citroënem Grand C4 Picasso, delší než toyota je také novinka Kia Carens (452,5 cm).
Kratší karoserie je u Toyoty Verso znát především v objemu zavazadlového prostoru. Její kufr pojme 484 litrů nákladu.
Téměř pětisetlitrový objem sice není malý, ale konkurence nabízí někdy i o pár stovek litrů více.
Ke kladům prostoru pro zavazadla v Toyotě Verso patří široký otvor pátých dveří. Využití kufru naopak zužují podběhy kol.
TOYOTA VERSO 1,8 l Valvematic – BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA | |
Crash testy | Toyota Verso získala maximální počet pět hvězdiček (více o testu čtěte zde) |
Airbagy | 7 airbagů v základní výbavě (čelní, přední boční, hlavové a kolenní u řidiče). |
ESP | V základní výbavě pod označením VSC. |
Isofix | Dva páry úchytů na krajních zadních sedadlech. |
Další bezpečnostní doplňky | Toyota Verso nenabízí žádné moderní asistenční systémy (asistenci pro jízdu v pruzích apod.). |
Záruka | Tříletá, která však končí najetím 100 tisíc kilometrů. Prodloužená záruka na 5 let stojí 14 900 Kč (končí po najetí 160 000 km). |
Cena | Toyota Verso stojí od 399 900 Kč (s benzinovým motorem 1,6 litru). S testovanou osmnáctistovkou přijde nejméně na 439 900 korun. Stejný motor lze koupit i s automatickou převodovkou (bezestupňovou), příplatek činí 40 tisíc. Dieselová Toyota Verso je k mání za 449 900 Kč. |
Výbava | Verso se prodává se třemi stupni výbav – Power, Active a Style. 3. řada sedadel stojí 17 000 Kč a lze ji dokoupit k výbavám Active a Style. K oběma těmto vyšším výbavám automobilka standardně dodává parkovací kameru. |
Uvnitř vše při starém
Zatímco změny designu karoserie lze označit jako zásadní, uvnitř Toyoty Verso se toho moc nezměnilo.
Kruhové přístroje sídlí i nadále ne před řidičem, ale uprostřed palubní desky. Pod nimi je dotykový multifunkční displej.
Řidič nebo spolujezdec prsty přímo na obrazovce ovládá rádio, hudební přehrávač nebo navigaci. Její grafika nepatří k úplně nejlepším, také poloha displeje je až příliš nízko.
Sedadla jsou spíše měkčí, nabízejí však dostatek boční opory. Ta se řidiči hodí v zatáčkách. Zvláště když ovládání a jízdní vlastnosti patří ke kladům Toyoty Verso.
Netradiční umístění hlavních budíků uprostřed palubní desky
Druhou řadu sedadel tvoří tři samostatné sedačky srovnatelné velikosti. Pro rodiny s dětmi v autosedačkách je to nepraktičtější řešení. Doprostřed mezi děti se vejde i dospělý.
Zadní sedadla jsou navíc posuvná, díky čemuž lze v případě potřeby o něco zvětšit zavazadlový prostor.
I když je Toyota Verso rodinným minivanem, v pár věcech na pohodlí rodičů a dětí zapomíná. Například isofixové úchyty jsou utopené v čalounění sedadel. Připevňování dětské autosedačky do isofixů je náročné, přitom by to mělo být právě naopak.
Také doplňkové vnitřní zpětné zrcátko, které má řidiči dodat přehled o dění na zadních sedadlech, je spíše symbolické a moc nepomáhá.
A nevelké odkládací prostory jakoby zapomínaly na to, že dvě malé děti na palubě znamenají větší poptávku po různých kapsách a šuplících.
TOYOTA VERSO 1,8 l Valvematic – HODNOCENÍ | |
Přednosti | Hezká nově tvarovaná přední část, Toyota Verso se příjemně řídí. |
Slabiny | Spotřeba benzinového motoru, špatně dostupné isofixové úcyhyty. |
Vysoká spotřeba a příjemné svezení
Portál AutemBezpečně.cz otestoval Toyotu Verso s benzinovým motorem 1,8 litru.
Na rozdíl od moderních přeplňovaných motorů se v jeho případě jedná o klasiku bez turba. Osmnáctistovka nabízí výkon 147 koní.
Rychlá akcelerace při předjíždění se neobejde bez podřazení na nižší stupeň a vytočení motoru do vysokých otáček.
Spotřeba benzinu se během testu pohybovala v průměru okolo osmi litrů benzinu na sto kilometrů. Na dálnici byla ještě vyšší, na okreskách naopak klesala k šesti litrům. V Praze si testovaný vůz „řekl“ o deset litrů na 100 kilometrů.
Zadní světla mají výraznou bílou barvu
Příjemné je ovládání Toyoty Verso i její jistý podvozek. Toyota Verso se v zatáčkách příliš nenaklání a řidiči se s takovým autem jezdí velmi dobře.
Podvozek je spíše tvrdší, na nerovnostech nevyniká komfortem. Na jedničku slouží přesné řazení rychlostních stupňů šestistupňové převodovky.
Toyota Verso stojí v základním provedení 400 tisíc korun. S testovaným motorem 1,8 litru přijde na 440 tisíc. Rodinná toyota není ve srovnání s konkurencí drahá.
Petr Buček
TOYOTA VERSO 1,8 l Valvematic – TECHNICKY | |
Motor | Benzinový čtyřválec |
Výkon (kW/koní) | 108/147 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 180/4000 |
Poháněná kola | Přední |
Převodovka | Šestistupňová manuální |
Maximální rychlost (km/h) | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 10,4 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 8,7 město/5,7 mimo město/6,8 kombinace |
Objem nádrže (l) | 60 |
Emise CO2 | 158 |
Exhalační norma | Euro 5 |
Rozměry (d/š/v – mm) | 4460/1790/1620 |
Rozvor (mm) | 2780 |
Provozní hmotnost (kg) | 1545 |
Objem kufru (l) | 484 |
Zdroj: autembezpecne.cz