15. 5. 2024

    Toyota Corolla Verso je střední MPV které Toyota vyráběla v letech 1997-2009. Po třech generacích byl prodej pod tímto názvem zrušen a nástupcem se stalo novější MPV prodávané pod názvem Toyota Verso 2009-2018.
    Toyota Verso má za sebou sice jen facelift, ten je však ostře provedený. Zepředu vypadá úplně jinak než předchůdce, ale zároveň ladí s novým designem ostatních modelů Toyoty.
    Nová přední část Toyoty Verso působí zajímavě
    Foto: Petr Buček

    Verso patří ve třídě kompaktních rodinných minivanů spíše ke kratším. Se svými 446 centimetry délky zaostává asi o 10 centimetrů za Renaultem Grand Scénic nebo Citroënem Grand C4 Picasso, delší než toyota je také novinka Kia Carens (452,5 cm).

    Kratší karoserie je u Toyoty Verso znát především v objemu zavazadlového prostoru. Její kufr pojme 484 litrů nákladu.

    Téměř pětisetlitrový objem sice není malý, ale konkurence nabízí někdy i o pár stovek litrů více.

    Ke kladům prostoru pro zavazadla v Toyotě Verso patří široký otvor pátých dveří. Využití kufru naopak zužují podběhy kol.

    TOYOTA VERSO 1,8 l Valvematic – BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA
    Crash testyToyota Verso získala maximální počet pět hvězdiček (více o testu čtěte zde)
    Airbagy7 airbagů v základní výbavě (čelní, přední boční, hlavové a kolenní u řidiče).
    ESPV základní výbavě pod označením VSC.
    IsofixDva páry úchytů na krajních zadních sedadlech.
    Další bezpečnostní doplňkyToyota Verso nenabízí žádné moderní asistenční systémy (asistenci pro jízdu v pruzích apod.).
    ZárukaTříletá, která však končí najetím 100 tisíc kilometrů. Prodloužená záruka na 5 let stojí 14 900 Kč (končí po najetí 160 000 km).
    CenaToyota Verso stojí od 399 900 Kč (s benzinovým motorem 1,6 litru). S testovanou osmnáctistovkou přijde nejméně na 439 900 korun. Stejný motor lze koupit i s automatickou převodovkou (bezestupňovou), příplatek činí 40 tisíc. Dieselová Toyota Verso je k mání za 449 900 Kč.
    VýbavaVerso se prodává se třemi stupni výbav – Power, Active a Style. 3. řada sedadel stojí 17 000 Kč a lze ji dokoupit k výbavám Active a Style. K oběma těmto vyšším výbavám automobilka standardně dodává parkovací kameru.

    Uvnitř vše při starém

    Zatímco změny designu karoserie lze označit jako zásadní, uvnitř Toyoty Verso se toho moc nezměnilo.

    Kruhové přístroje sídlí i nadále ne před řidičem, ale uprostřed palubní desky. Pod nimi je dotykový multifunkční displej.

    Řidič nebo spolujezdec prsty přímo na obrazovce ovládá rádio, hudební přehrávač nebo navigaci. Její grafika nepatří k úplně nejlepším, také poloha displeje je až příliš nízko.

    Sedadla jsou spíše měkčí, nabízejí však dostatek boční opory. Ta se řidiči hodí v zatáčkách. Zvláště když ovládání a jízdní vlastnosti patří ke kladům Toyoty Verso.

    Netradiční umístění hlavních budíků uprostřed palubní desky

    Druhou řadu sedadel tvoří tři samostatné sedačky srovnatelné velikosti. Pro rodiny s dětmi v autosedačkách je to nepraktičtější řešení. Doprostřed mezi děti se vejde i dospělý.

    Zadní sedadla jsou navíc posuvná, díky čemuž lze v případě potřeby o něco zvětšit zavazadlový prostor.

    I když je Toyota Verso rodinným minivanem, v pár věcech na pohodlí rodičů a dětí zapomíná. Například isofixové úchyty jsou utopené v čalounění sedadel. Připevňování dětské autosedačky do isofixů je náročné, přitom by to mělo být právě naopak.

    Také doplňkové vnitřní zpětné zrcátko, které má řidiči dodat přehled o dění na zadních sedadlech, je spíše symbolické a moc nepomáhá.

    A nevelké odkládací prostory jakoby zapomínaly na to, že dvě malé děti na palubě znamenají větší poptávku po různých kapsách a šuplících.

    TOYOTA VERSO 1,8 l Valvematic – HODNOCENÍ
    PřednostiHezká nově tvarovaná přední část, Toyota Verso se příjemně řídí.
    SlabinySpotřeba benzinového motoru, špatně dostupné isofixové úcyhyty.

    Vysoká spotřeba a příjemné svezení

    Portál AutemBezpečně.cz otestoval Toyotu Verso s benzinovým motorem 1,8 litru.

    Na rozdíl od moderních přeplňovaných motorů se v jeho případě jedná o klasiku bez turba. Osmnáctistovka nabízí výkon 147 koní.

    Rychlá akcelerace při předjíždění se neobejde bez podřazení na nižší stupeň a vytočení motoru do vysokých otáček.

    Spotřeba benzinu se během testu pohybovala v průměru okolo osmi litrů benzinu na sto kilometrů. Na dálnici byla ještě vyšší, na okreskách naopak klesala k šesti litrům. V Praze si testovaný vůz „řekl“ o deset litrů na 100 kilometrů.

    Zadní světla mají výraznou bílou barvu

    Příjemné je ovládání Toyoty Verso i její jistý podvozek. Toyota Verso se v zatáčkách příliš nenaklání a řidiči se s takovým autem jezdí velmi dobře.

    Podvozek je spíše tvrdší, na nerovnostech nevyniká komfortem. Na jedničku slouží přesné řazení rychlostních stupňů šestistupňové převodovky.

    Toyota Verso stojí v základním provedení 400 tisíc korun. S testovaným motorem 1,8 litru přijde na 440 tisíc. Rodinná toyota není ve srovnání s konkurencí drahá.

    Petr Buček

    TOYOTA VERSO 1,8 l Valvematic – TECHNICKY
    MotorBenzinový čtyřválec
    Výkon (kW/koní)108/147
    Max. točivý moment (Nm/ot. za min.)180/4000
    Poháněná kolaPřední
    PřevodovkaŠestistupňová manuální
    Maximální rychlost (km/h)190
    Zrychlení 0-100 km/h (s)10,4
    Spotřeba paliva (l/100 km)8,7 město/5,7 mimo město/6,8 kombinace
    Objem nádrže (l)60
    Emise CO2158
    Exhalační normaEuro 5
    Rozměry (d/š/v – mm)4460/1790/1620
    Rozvor (mm)2780
    Provozní hmotnost (kg)1545
    Objem kufru (l)484

    Zdroj: autembezpecne.cz

    Testy , Toyota Verso (2009-)

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    Coinbase- Směnárna, Cryptoburza

    Nakupte nebo obchodujte s Kryptoměnami.

    Při registraci přes můj affiliate link, získáte 10 USD zdarma, pokud vložíte/nakoupíte nad 100 USD.

    affiliate link